Refresh

This website claror.cat/clubs-claror/gabriel-domingo-no-hem-de-conformar-nos-amb-ser-els-centres-esportius-de-les-families/ is currently offline. Cloudflare's Always Online™ shows a snapshot of this web page from the Internet Archive's Wayback Machine. To check for the live version, click Refresh.

Gabriel Domingo: “No hem de conformar-nos amb ser els centres esportius de les famílies”

Entrevista a Gabriel Domingo, director general de Fundació Claror, publicada al mitjà especialitzat 2PlayBook
Gabriel domingo

Font: 2PlayBook entrevista a Gabriel Domingo, director general de Fundació Claror | Llegeix l’entrevista en castellà aquí >

 

Versió en català

Gabriel Domingo està al capdavant de Claror, la cadena de centres esportius municipals amb més clients a Barcelona. Després d’anys liderant el mercat i d’inversions anuals per a actualitzar els seus centres i la seva proposta, el directiu assegura que encara hi ha més canvis per arribar, i reconeix estar treballant perquè la companyia estigui llesta per a afrontar el dia després de la pandèmia. “Si ens situem en aquest any hem d’assumir que ni el mercat ni el consum serà igual que 2019, i que tindrem menys abonats”, anticipa en una entrevista a 2Playbook.

 

Què destaques positivament d’un 2020 marcat per la pandèmia?

Hem après molt. El més important és que ens hem adonat que el nostre client no és el que acudeix al nostre club; és un abonat 24/7 que també entrena fora del centre esportiu. Abans pensàvem que el nostre client només era el que acudia al gimnàs. Creem Claror a casa durant el confinament inicial i va tenir molt d’èxit, i aquesta va ser la llavor del Claror Live, que ara ens permet oferir als nostres abonats la veritable proposta de fitness virtual pròpia. Ho potenciarem perquè, de cara a futur, hem de tenir clar que el nostre client ho continua sent quan està de viatge o quan no pot venir al centre.

 

El tancament temporal de gimnasos ha posat de referència que qui vulgui entrenar pot fer-ho al carrer…

I hem vist com Barcelona s’ha omplert d’activitat esportiva en l’exterior. Nosaltres tenim les certificacions per a fer-ho amb seguretat, així que hem començat a proposar classes dirigides en l’exterior, usant els espais de la ciutat com a parcs i places. És una cosa que ha arribat per a quedar-se i així ho plantegem. Oferirem activitat a l’aire lliure i fora del club.

 

Com t’imagines el dia després de la pandèmia?

Tinc clar que no podem gestionar pensant només en el 2021, sinó que cal pensar en el dia després: en 2023. Si ens situem en aquest any hem d’assumir que ni el mercat ni el consum serà igual que en 2019, i que tindrem menys abonats. En Claror creiem que tindrem un 15% menys del que teníem abans de la pandèmia. I sé que sembla que la gent està fent més esport arran d’aquesta situació perquè ha estat una manera de fugir del confinament, però no crec que guanyem clientela.

Gabriel Domingo: “Em sembla ingenu pensar que tornarem a tenir els mateixos clients poc després que això passi”

On estaran aquests esportistes, doncs?

Hi ha molta gent que ha redescobert l’espai natural i el home fitness, i hem de ser aquí. I potser queda cert temor, especialment entre la gent gran, a entrenar en un espai tancat. Per això em sembla ingenu pensar que tornarem a tenir els mateixos clients poc després que això passi. I per això crec que en 2021 hem de prendre decisions pensant en 2023. Hem de preguntar-nos quins serveis volem donar, amb quants abonats, quina estructura necessites de personal i infraestructura. No es pot perdre el temps perquè si no serà massa tarda.

 

Apuntes a una aposta pel outdoor i per la tecnologia per a acompanyar al client en el seu itinerari esportiu. Quin paper jugarà la instal·lació? Ha perdut la seva posició en el centre de l’experiència esportiva del client?

El centre esportiu serà el hub, el punt de trobada, i crec que continuarà sent prioritari. Però ha de ser un club que et dona altres opcions i que t’acompanya tota la setmana amb entrenament, consell de nutrició, informació sobre correcció postural… El centre ha d’aportar elements de manera contínua en totes les facetes que influeixen en la salut.

 

S’estan accelerant tendències i és inevitable preguntar-se com serà el servei de fitness i la instal·lació del futur. Com creus que seran?

Serà un centre que acompanyi al client en tot moment i amb un alt component de socialització i experiència, perquè aquí és on no pot competir el home fitness. I això implica que hem de repensar la nostra proposta de socialització. Si vaig pel club i veig a un client entrenant només, ja és un client amb risc al fet que es doni de baixa perquè això ja pot fer-ho a casa. Les sales de fitness han de transformar-se en espais on es potenciï l’entrenament grupal o microgrupal, i hem d’aconseguir que la gent vingui al club perquè desitgi veure a un company o companya i entrenar amb ells. No podem pensar que el client vindrà perquè tenim les millors màquines i els millors instructors, perquè això ja hauria d’oferir-se de base. Crear el concepte tribu és clau.

Gabriel Domingo: “El centre esportiu serà el hub, el punt de trobada; però ha de ser un club que et dona altres opcions”

És un concepte al qual també apel·len els boutiques…

Sí, i és una cosa que crec que ajudarà a reforçar el component d’experiència del qual parlava abans. En Claror ho comencem a fer amb l’acord amb Veevo i continuarem treballant-lo perquè ofereix una experiència molt potent al client.

 

Ho faran amb boutiques pròpies o arribant acords de llicència amb tercers?

No descartem cap opció, tant fer-ho nosaltres com arribar acords que ens proporcionin know-how. L’important no és pensar en l’oferta, sinó en la demanda. Què volen els socis? El que volem és que qualsevol abonat tingui una oferta boutique diversa sense renunciar a la socialització en els clubs.

 

Si haguessis de triar els tres desafiaments que afronta el fitness en 2021, quins diries?

Resistir com a condició sine qua non, anticipar-se a la nova realitat i marcar una estratègia per a recuperar els clients perduts. La situació de no recuperació s’allargarà fins a l’estiu, començarà a millorar al setembre… Hem tingut un 2020 en el qual hem anat a remolc, adaptant-nos als tancaments; el resultat de 2021 ara depèn del que fem nosaltres. Enguany també hem de resistir i reinventar-nos per a 2023, i ser creatius per a recuperar als clients que hem perdut.

 

La indústria del fitness surt potenciada d’aquesta crisi?

A cinc o deu anys vista, sí, però la recuperació no serà immediata. El concepte salut arran de la pandèmia ha crescut en l’escala de valors personals. Els que treballem l’esport com a salut, per la simple inèrcia ja tenim més valor per a la gent. Hem de treballar el binomi activitat física-salut.