Refresh

This website claror.cat/clubs-claror/gabriel-domingo-claror-aposta-pels-adolescents-com-a-ninxol-clau-dels-seus-gimnasos/ is currently offline. Cloudflare's Always Online™ shows a snapshot of this web page from the Internet Archive's Wayback Machine. To check for the live version, click Refresh.

Gabriel Domingo: “Claror aposta pels adolescents com a nínxol clau dels seus gimnasos”

Aquí pots llegir l'article complet sobre l'entrevista a Gabriel Domingo, director general de Fundació Claror, publicada al mitjà especialitzat CMDSport
gabriel domingo

Font: CMDSport entrevista a Gabriel Domingo, director general de Fundació Claror | Llegeix l’artícle complet en castellà aquí >

 

Versió en català

(3-2-2023). Claror arrenca 2023 estrenant noves sales de fitness i programes d’entrenament encarats a retenir al públic adolescent. Un nínxol de mercat que considera “clau” per a incrementar definitivament la penetració del sector. L’ensenya tanca un 2022 de clara recuperació després d’incrementar la seva facturació en un 28%, malgrat trobar-se encara amb un 15% menys de socis que en la pre-pandèmia.

 

Claror ha traçat una estratègia per a ampliar i millorar la seva oferta dirigida al públic jove, com a resposta a l’auge d’afluència d’aquest grup d’usuaris que els seus gimnasos haurien estat experimentant des de l’any passat.

Una aposta que parteix de la redistribució de les sales de fitness dels centres esportius que gestiona, així com del disseny de nous serveis i programes d’entrenament encarats a captar i, sobretot, retenir als menors de 25 anys.

En concret, l’ensenya ha completat aquest gener un redisseny de totes les seves sales de fitness i amb el qual ha ampliat les zones d’ús d’entrenament de força i els espais dedicats a l’entrenament funcional, en detriment dels espais dedicats al cardio i a la maquinària de plaques, que han estat redistribuïdes en un exercici d’optimització dels espais.

Paral·lelament, Claror es troba centrat en el disseny de noves propostes d’entrenament exprés en grups reduïts pensades expressament per a joves. A més d’estar treballant en el redisseny de les graelles d’activitats dirigides amb l’objectiu de guanyar atractiu a ulls d’aquests clients.

ACTIVITATS DIRIGIDES “EMOCIONANTS”

Segons explica el director general de l’ensenya, Gabriel Domingo, “estem estudiant la manera que es recuperin els usos de les activitats dirigides, el segon servei dins de la instal·lació esportiva que més fideliza després de l’entrenament personal”. En el que entra en joc dissenyar productes més afins als nous perfils d’usuaris.

Per a això, la gestora es troba en converses amb proveïdors d’activitats dirigides i especialistes per al disseny d’activitats en les quals “a la part tècnica d’entrenament s’afegeixi un major component de diversió i, sobretot, d’emoció, trobant un equilibri entre tots dos àmbits”.

Els Clubs Claror renoven espais i serveis per a retenir al col·lectiu més jove

EL PRINCIPI D’UNA ETAPA DE CREIXEMENT DE LA PENETRACIÓ

Claror considera el públic adolescent un nínxol “clau” per al futur creixement del sector del fitness. “És il·lusionant pensar que aquest públic, tan poc motivat a entrar a les instal·lacions esportives i el qual no aconseguíem retenir una vegada acabaven la seva etapa competitiva, ara prefereixen quedar amb els seus amics en el gimnàs en comptes de fer una cervesa en una terrassa de bar”, expressa Domingo.

Per al directiu, que els adolescents s’hagin acostat al fitness, i especialment a l’entrenament de força, amb tanta vehemència constitueix “una gran notícia per al sector, per a avui i per aquí deu anys”.

En aquest sentit, es mostra convençut que l’entrada del públic jove al sector, repercutirà en el futur en un increment de la taxa de penetració, que tant s’ha resistit a créixer històricament. “És un públic difícil de retenir, però una vegada han entrat en un gimnàs, perden la por a la sala de fitness, i encara que estiguin en el teu centre esportiu només tres setmanes i després marxin a un altre club, ja hauran entrat en la roda de l’activitat física regular, la qual cosa permet al sector ampliar la clientela des de la base de la piràmide”. “Estem davant el principi d’una etapa de creixement de la penetració del fitness i l’entrenament regular”, sentència.

 

GIMNASOS INFLUENCERS

Els centres esportius han resolt la manera d’atreure a les seves instal·lacions als més joves però, a ulls de Gabriel Domingo, aquest auge porta intrínsec un problema que cal enfrontar. “Estem davant un client per al qual el seu referent no és ni el seu entrenador ni el tècnic de sala, sinó que ho és un influencer que usa les xarxes socials com a altaveu”.

Motiu pel qual considera clau “resoldre aquest repte convertint les instal·lacions esportives i els tècnics en referents d’una rutina saludable i, d’alguna manera, influencers”, per a no acabar sent “un lloc de lloguer de maquinària on vinguin a completar les rutines que han vist en Tik Tok”.

“Estem davant el principi d’una etapa de creixement de la penetració del fitness i l’entrenament regular”

MÉS INGRESSOS AMB MENYS SOCIS

Els adolescents constitueixen un pilar clau en l’estratègia que Claror ha dissenyat per a aquest 2023 que Domingo qualifica de “il·lusionant” i que l’ensenya afronta com “la primera d’una nova etapa i no l’últim any de la pandèmia”. Optimisme infundat pels bons resultats del 2022, en el qual va signar una clara recuperació en els ingressos, que van ascendir fins als 22 milions d’euros, un 28% més que en 2021.

Això, sense aconseguir la recuperació completa de socis, quedant-se a un 15% menys de la xifra de gener de 2020. “Arrenquem gener de 2021 amb un 35% menys de socis i hem aconseguit recuperar fins a situar-nos actualment en 30.260 abonats”, comenta Domingo, qui es mostra convençut que la cadena no arribarà a recuperar el total d’abonats que tenia abans de l’arribada del Covid. “És probable que ens quedem en un -10% perquè hem d’assumir que hi ha una part dels socis de major edat que ja no tornaran”.

Entre els factors destacats per Domingo per a explicar aquesta recuperació de la facturació, es trobarien ajudes econòmiques per part dels ajuntaments, una pujada del 3% de les tarifes, un increment de la quota mitjana i del servei d’entrenaments personals, així com un auge en els ingressos atípics aconseguit a través d’estratègies comercials “menys agressives quant a preu i més enfocades al valor”.

A més d’aplicar mesures d’eficiència energètica que li han permès reduir en un 12% una factura de llum i gas que en l’any passat va ascendir a 2,6 milions d’euros.

 

CONTEMPLANT L’EXPANSIÓ

De cara a enguany, la cadena preveu continuar millorant els seus ingressos, encara que “a un ritme menor del registrat en 2022”, i estudiant la possibilitat de sumar algun centre més a la seva cartera.

Després de tornar a la gestió privada l’any passat amb la inauguració del club privat 22 Club Fitness, l’ensenya no descarta repetir experiència i obrir un segon gimnàs propi, o fins i tot tancar algun nou acord de concessió administrativa, comptant amb alguns projectes en estudi sobre la taula.

No obstant això, sense la pressió d’haver de complir un calendari. “Ens plantegem créixer a mesura que surtin oportunitats. No tenim necessitat de créixer i la nostra única inquietud és fer arribar la nostra proposta a la major població possible”, assenyala Domingo, qui remarca que d’arribar nous projectes, en qualsevol cas estarien emplaçats dins del mercat català.