Reglament Marítim

Reglament d’ús – CEM Marítim

El reglament del club i les seves clàusules són les formulades per l’Institut Barcelona Esports (IBE) per als centres esportius municipals de la ciutat.
Aquestes clàusules poden ser revisades i modificades en aplicació de nous criteris de l’IBE.



1. Instal·lacions

  • El CEM Marítim és de titularitat municipal i està gestionat per la Fundació Claror.
  • Combina un gran centre esportiu amb un espai de talassoteràpia (únic a Barcelona) amb activitats i serveis assequibles.
  • Ubicació: Passeig Marítim de Barcelona (platja del Somorrostro, Barceloneta). Superfície total: 7.000 m².
  • Horari ordinari: dl–dv 7:00–23:00; ds 8:30–21:00; dg i festius 9:00–16:00.
  • Tancaments especials: 5 de gener, 23 de juny, 24 i 31 de desembre (a les 15h). Dies festius tancat: 1 i 6 de gener, 1 de maig, 11 de setembre, 25 i 26 de desembre.
  • Nota: els espais esportius tanquen 30’ abans del tancament general.

1.1. Espais esportius

Espai aquàtic

  • 3 piscines per a natació i activitats: 15×6 m (aigua de mar), 20×10 m (aigua dolça) i infantil (aigua dolça).

Espai Thalassa

  • 2 piscines d’aigua de mar amb efectes lúdics.

Spa Marítim

  • Piscina d’aigua de mar freda i piscina d’aigua dolça amb efectes.
  • Hidromassatge, sauna seca, sauna mediterrània, bany de vapor.
  • 4 dutxes de sensacions, dutxa de galleda d’aigua freda, infrarojos i espai relax.

Esport i fitness

  • Sala de fitness 500 m², 2 sales d’activitats, sala de spinning, sala d’indoor walking.
  • Pavelló cobert de 2.000 m².

Benestar i salut

  • Serveis de benestar, salut i estètica.

Espai de platja

  • Accés directe a platja, pistes de vòlei i tennis platja.

Altres espais i serveis

  • Venda de productes i material esportiu.
  • 11 vestidors (3 amb armaris individuals, 2 escolars, 6 d’equips al pavelló i 2 adaptats).

1.2. Procediment d’entrada i sortida

Tenen accés: abonats, participants d’activitats, usuaris d’entrada puntual, grups organitzats, públic de competicions i no abonats amb serveis de salut.

  • Accés principal amb lector digital i torniquet a la Plaça Charles Darwin.
  • Porta-cancel·la: ús exclusiu per a persones amb discapacitat, gent gran o amb nadons.
  • Entrada/sortida habitual només per l’accés principal. Públic/usuaris de pavelló (o col·lectius amb tracte específic): accés independent al pavelló (Plaça Charles Darwin).

a) Abonat del CEM Marítim

  • Entrada i sortida pel lector digital a qualsevol torniquet.
  • Si l’abonat té franja horària assignada, el sistema permet entrar/sortir 30’ abans i 30’ després.
  • La utilització fora del temps permès pot generar facturació complementària.

b) Cursetistes no abonats (activitats dirigides)

  • Entrada i sortida pel lector digital als torniquets.
  • Menors de 12 anys: han d’anar acompanyats.
  • Accés 30’ abans de l’inici i sortida fins a 30’ després de l’activitat.
  • Ús del vestidor i de l’espai assignats a l’activitat.

c) Ús puntual del centre

Entrades puntuals
  • Es venen si l’aforament ho permet.
  • Amb el pagament, es lliura tiquet (portar-lo sempre) i extracte del reglament d’accés i ús.
  • Es recullen dades personals per motius de seguretat.
  • L’entrada puntual senzillla inclou ús d’espais i activitats dirigides d’abonaments; l’entrada club+spa també inclou l’Spa.
  • Un cop abandonat el centre, no es pot tornar a entrar amb el mateix tiquet.
Lloguers
  • Espais esportius, pavelló i sales es poden llogar (abonats i no abonats).
  • Pagament previ abans d’entrar.
  • Accés 30’ abans i sortida 30’ després de l’activitat.
  • Ús exclusiu de l’espai reservat.

d) Grups (activitat organitzada)

  • El/la responsable entra el grup amb carnet de proximitat per la porta assignada i roman amb jugadors/alumnes.
  • Deixa document identificatiu amb foto a recepció; rep la clau de vestidor. Es retorna el document en lliurar la clau amb el grup sencer fora.
  • Ús dels vestidors de grup designats.
  • Entrenaments: accés 15’ abans i sortida 30’ després. Dia de competició: accés 45’ abans i sortida 30’ després.
  • Lligues del CEM Marítim: accés 15’ abans i sortida 30’ després.
  • Vestidors sempre tancats amb clau, buits i en bon estat en acabar.

e) No abonats amb serveis de benestar i salut

  • Reben un tiquet identificatiu en la contractació.
  • Accés amb obertura manual per part del personal d’atenció.
  • No poden fer ús del centre esportiu; temps d’estada limitat al servei contractat.

1.3. Accés per a col·lectius especials

a) Mobilitat reduïda

  • Ús d’ascensor limitat a persones amb mobilitat reduïda (el centre pot sol·licitar certificat mèdic).
  • Porta-cancel·la davant de l’ascensor amb targeta especial personal i intransferible (entrada i sortida).

b) Abonats infantils (< 12 anys)

Accés permès només en aquests casos:

  • Assistència a curset/activitat dirigida sempre amb acompanyament adult (tutor o tècnic del centre).
  • Acompanyats d’un abonat familiar adult (≥ 18 anys) que se’n fa responsable. Ambdós han de romandre a la mateixa dependència i/o piscina.
  • Per raons de salut, no poden utilitzar l’Espai Thalassa ni l’Spa Marítim.
  • A partir de 7 anys han d’utilitzar el vestidor que correspongui pel seu sexe.

2. Reglament

El CEM Marítim disposa d’un reglament d’ús i d’un règim disciplinari aplicable a abonats, usuaris, col·lectius externs i a l’accés esporàdic mitjançant entrada o lloguer.
La interpretació, aplicació i modificació correspon a l’òrgan competent de seguiment del centre.
L’ús indegut i l’incompliment poden comportar expulsió temporal o definitiva.

2.1. Processos administratius

a) Pagament de quotes

  • Alta a oficines del centre i/o web del CEM Marítim.
  • Rebuts domiciliats els primers 5 dies de cada mes.
  • Aturada tècnica per manteniment/adequació: no genera compensació econòmica.
  • Quotes revisables anualment.

b) Cobrament de quotes impagades

  • La devolució de 2 rebuts consecutius comporta la pèrdua de la condició d’abonat.
  • Per recuperar-la: pagament d’impagats, despeses de devolució i drets d’inscripció vigents.
  • El gestor pot aplicar recàrrec.

c) Modificacions i baixes

  • Baixes i canvis bancaris abans del dia 25 del mes anterior. No hi ha devolució si es comunica després.
  • Tramitació presencial, per fax o per correu electrònic (registre i confirmació al sol·licitant). No s’accepten gestions per via telefònica.
  • Canvi de quota per tram d’edat: automàtic amb notificació prèvia a l’interessat.

d) Baixes temporals

  • Per motius mèdics greus o trasllat laboral (amb justificació).
  • Mínim 2 mesos i màxim 12. Si supera 12, cal renovar documentació.
  • No és retroactiva ni un cop generada una quota impagada.

e) Revisió mèdica i QIAF

  • Tots els nous abonats tenen dret a una revisió mèdica esportiva gratuïta.
  • QIAF obligatori; segons resultat, es recomanarà revisió mèdica prèvia a l’activitat. Recomanada també per a majors de 65 anys.

f) Devolucions casals i activitats

  • Retorn del 50% si la baixa es comunica 10 dies abans i per malaltia/lesió amb justificant mèdic.

g) Reserva d’espais

  • El/la responsable de l’àmbit habilita i reserva els espais destinats quan pertoqui.

h) Suggeriments i queixes

  • Imprès disponible a recepció; resposta en un màxim de 15 dies.

i) Altres

  • Duplicat de carnet per pèrdua/deteriorament: sol·licitud a administració i pagament de despeses.
  • Clau d’armariet de lloguer perduda: abonament del cost a administració.

3. Normes generals

3.1. Definició d’usuari

S’entén per usuari/ària qualsevol persona física o jurídica que faci ús del centre esportiu, de manera puntual o perllongada i sota qualsevol modalitat d’ús. També s’hi inclou qui hi romangui per participar o presenciar un esdeveniment.

Abonat/ada

Per adquirir la condició d’abonat/ada cal abonar el preu públic corresponent i aportar les dades personals a l’administració del centre per tramitar l’alta.

Usuaris puntuals o temporals

Cal abonar el preu de l’entrada o abonament previst i facilitar el nom i el document oficial acreditatiu. Les dades es registraran per seguretat.

Usuaris de cursos i/o activitats

La inscripció s’admet en funció de les places i per ordre d’inscripció. Si no hi ha places, s’integra en una llista d’espera fins que es produeixi una vacant o ampliació.

Clubs, entitats i associacions esportives

Entitats inscrites legalment al Registre d’Entitats Esportives de la Generalitat i/o al Registre d’Entitats de l’Ajuntament de Barcelona.

Centres docents

Centres educatius de primària i secundària, i escoles d’educació especial.

Altres col·lectius

Associacions culturals i/o socials que desenvolupin activitat fisicoesportiva pels seus associats, i grups informals d’usuaris. El règim d’autorització serà l’aplicable a usuaris individuals; el centre pot sol·licitar la relació de participants.

3.2. Drets dels usuaris

  • Accedir i realitzar les activitats fisicoesportives en l’horari establert i per a la finalitat autoritzada.
  • Utilitzar els serveis d’accés general de les instal·lacions.
  • Formular reclamacions, queixes i suggeriments segons el procediment establert i rebre resposta en 15 dies hàbils.
  • Sol·licitar informació sobre funcionament, programes i activitats.
  • Exercir els drets d’accés, rectificació i cancel·lació de dades (LO 15/1999).
  • Conèixer les característiques del centre a través dels canals informatius actualitzats.
  • Disposar del reglament d’ús al taulell d’informació.

3.3. Obligacions dels usuaris (compliment general)

  • Fer un bon ús de les instal·lacions, mobiliari i equipament; respectar-les i cuidar-les.
  • Mostrar l’autorització d’ús en accedir i sempre que es requereixi.
  • Mantenir la neteja utilitzant papereres i recipients higiènics.
  • Respectar l’horari de funcionament i seguir les indicacions del personal.
  • Comunicar incidències, desperfectes o deficiències detectades.
  • Respectar la resta d’usuaris i el personal.
  • Pagar puntualment taxes/preus públics segons servei, espai i modalitat d’ús.
  • Practicar esport amb vestimenta i calçat adients segons cada espai.
  • Abandonar la instal·lació si, advertit/da d’un incompliment, es persisteix en la conducta (el personal pot expulsar qui no compleixi la normativa).
  • Aportar les dades necessàries per adquirir la condició d’usuari o la inscripció a activitats.
  • Prohibit gravar imatges o sons sense autorització de la direcció.
  • Prohibit entrenaments amb personal aliè.
  • Prohibit fumar i menjar fora de les zones autoritzades.
  • Prohibit entrar amb envasos de vidre.
  • Ús del mòbil: no a les activitats dirigides; a la sala de fitness només en mode vibració i atenent trucades fora de l’espai esportiu.

3.4. Obligacions per a col·lectius

  • Designar per escrit la persona representant davant del centre (pla d’usos per temporada/període).
  • Mantenir assegurança de responsabilitat civil per a activitats i participants (inclòs públic si escau).
  • Comunicar amb celeritat qualsevol incidència durant la permanència al centre.
  • Usar la instal·lació per a la finalitat autoritzada i segons calendari del pla d’usos.
  • Respectar el nombre d’usuaris comunicat en l’autorització.
  • Sol·licitar autorització expressa per canviar condicions d’ús (finalitat o aforament).
  • Evitar interferències amb horaris i activitats de la resta d’usuaris.

3.5. Condicions d’accés a les instal·lacions esportives

  • Identificació segons el sistema establert i ús correcte dels controls d’accés.
  • Horaris d’obertura i tancament exposats a recepció.
  • Ajustar-se als dies/hores d’obertura i als períodes de tancament anuals.
  • En arribar a l’aforament màxim, el centre pot restringir l’accés a espais i activitats.
  • Entrades puntuals: un sol accés (no es pot sortir i reentrar).
  • Activitats de grup: el/la responsable mostrarà DNI per obtenir claus d’espais/vestidors i deixarà document identificatiu, que es retorna en lliurar les claus a la sortida.

3.6. Altres condicions d’accés

  • La resta de persones han d’acreditar el motiu d’accés amb els mitjans que el centre consideri suficients.
  • Prohibit accedir amb vehicles, monopatins, patins, bicicletes o materials aliens a la pràctica autoritzada, excepte ajudes de mobilitat per discapacitat.
  • Prohibit l’accés d’animals, excepte gossos pigall.

4. Utilització general d’espais i de material esportiu

4.1. Ús dels espais

  • No es poden canviar serveis/espais del pla d’usos sense autorització prèvia del centre.
  • Usuaris i entitats llogateres han de respectar els horaris concedits i no usar fora del temps autoritzat.
  • Prohibit ocupar/interferir espais amb activitat o ocupar espais lliures sense autorització; l’ús de sales d’activitats/polivalents requereix activitat dirigida o supervisió tècnica.
  • La direcció distribueix espais i vestidors amb criteris de racionalitat i aprofitament.
  • S’ha de respectar la normativa específica i l’aforament màxim de cada espai.

4.2. Ús del material esportiu

  • Per higiene i seguretat no es pot usar material extern, excepte el supervisat pel responsable de l’espai.
  • L’usuari és responsable del material utilitzat i l’ha de retornar al seu lloc en finalitzar.
  • Les entitats són responsables del material que utilitzen i de mantenir en ordre el magatzem assignat.
  • El/la responsable o entrenador/a de cada entitat controla el material i vetlla per deixar espais i equipaments en condicions en acabar.
  • Qualsevol desperfecte per mal ús és responsabilitat de qui el causa (i subsidiàriament de l’entitat); la reparació anirà al seu càrrec.

4.3. Pautes de comportament general

  • Mantenir neteja i ordre de la instal·lació, equipaments i material; tracte respectuós amb personal i usuaris.
  • Respectar elements i normes específiques d’ús (papereres, vestidors en condicions, etc.).
  • Prohibit qualsevol actuació que alteri l’ordre públic o la convivència.
  • Calçat exclusiu i adequat per a l’activitat; vestimenta esportiva (no roba de carrer per fer activitat).
  • Ús obligatori dels vestidors per canviar-se (no en altres dependències).
  • Evitar portar objectes de valor; el centre no es responsabilitza d’objectes perduts/oblidats.

4.4. Pautes de comportament saludables

  • Revisió mèdica prèvia recomanable abans d’iniciar activitat esportiva. La persona usuària és responsable de la seva salut durant la pràctica.
  • Qüestionari d’Inici a l’Activitat Física (QIAF) obligatori en l’alta; si hi ha respostes positives, revisió mèdica obligatòria (gratuïta) per orientar l’activitat adequada.
  • Assessorament tècnic disponible durant l’horari d’obertura.
  • Fer escalfament abans i estiraments/relaxació en acabar; la mala pràctica és responsabilitat de l’usuari.
  • Hidratació sovint amb petites quantitats d’aigua.
  • Evitar menjar durant les 2 hores prèvies a l’exercici.
  • Seguir les indicacions del personal tècnic i consultar dubtes.

4.5. Ordenació i programació de les activitats

  • El centre publica el quadre d’horaris per espai (pla d’usos) i és obligatori respectar-lo.
  • La direcció pot modificar/anul·lar horaris d’ús quan calgui; les activitats comencen i acaben segons horari, sense ampliacions per incidències.
  • L’accés a sessions dirigides és a l’hora; passats 5 minuts de l’inici no s’hi pot accedir.
  • Prohibit cursets particulars o assessorament tècnic privat; només servei d’entrenador personal del centre.

4.6. Objectes perduts i disponibilitat d’armariets

  • El centre no es responsabilitza dels objectes dipositats als armariets ni dels objectes perduts/oblidats.
  • Els objectes recollits resten a disposició durant 15 dies; després es destrueixen o es donen a ONG.
  • No es guarden sabons, cremes ni roba interior.

4.7. Armariets

L’ús és per guardar efectes personals durant l’activitat; no és un servei de consigna.

Armariets puntuals (cadenat)

  • En acabar l’estada, deixar l’armariet lliure, buit i net.
  • En tancar el centre, es desallotgen armariets ocupats i els objectes passen a “objectes perduts”. El centre no respon del cadenat trencat per alliberar l’armariet.
  • Els cadenats són personals (es poden comprar a recepció). Recomanat: gruix mínim 7 mm.

Armariets de lloguer

Període determinat mitjançant taxa corresponent; ús exclusiu del titular durant el període.

Recomanacions generals

  • Guardar bossa, roba i sabates dins l’armariet; sabates protegides amb bossa de plàstic.
  • Evitar deixar-hi objectes de valor; el centre no n’és responsable en cas de pèrdua o sostracció.

El centre es reserva el dret de comprovar el contingut dels armariets per motius de seguretat o ús indegut fonamentat.

4.8. Plafons informatius i web del CEM Marítim

  • Plafons, televisions i web són els canals de difusió del funcionament del centre i activitats.
  • La direcció gestiona continguts i assignació d’espais informatius i pot modificar-los segons necessitats.
  • Prohibit col·locar comunicacions/publicitat fora dels espais assignats sense autorització.

4.9. Protecció de la imatge pròpia

  • Com a norma general, prohibit enregistrar imatges/so en espais esportius i complementaris tancats.
  • Per autoritzacions concretes cal sol·licitud escrita i consentiment de la persona enregistrada (o tutor/a). Compromís de no publicar imatges amb tercers no autoritzats.
  • En espais oberts, s’informa del caràcter de la norma i s’eximeix la responsabilitat entre usuaris.
  • En activitats de portes obertes s’informarà prèviament els usuaris.

5. Normativa d’espais

La Direcció del centre garantirà a tots els usuaris:

  • El correcte manteniment dels espais i del material i aparells esportius.
  • La presència de tècnics esportius i socorristes a la sala de fitness i a les piscines, respectivament.
  • Servei d’assessorament i seguiment als abonats.
  • Puntualitat i qualitat en l’inici de les activitats dirigides.

5.1. Sala de fitness

El/la tècnic/a de sala podrà limitar o prohibir exercicis inapropiats o perillosos que comprometin la seguretat o l’estat dels equips.

Prohibit:

  • Accés a menors de 15 anys.
  • Desobeir els consells tècnics i la normativa de sala.
  • Entrar motxilles o bosses.
  • Begudes en envasos no hermètics o trencadissos.
  • Monopolitzar estacions o guardar tanda.
  • Excedir el temps marcat a les màquines de cardio.
  • Fer servir sabates de ciclo-indoor.

Obligatori:

  • Seguir indicacions del personal i la normativa específica.
  • Portar tovallola i eixugar la màquina en acabar.
  • Roba i calçat esportiu adequats (no xancletes, plataformes, banyador o texans; tors cobert).
  • Cedir l’aparell durant pauses de recuperació.
  • Recol·locar el material utilitzat i tenir-ne cura (no deixar caure peses).

Recomanat: escalfament 10–15’ i assessorament tècnic segons objectius.

5.2. Sales d’activitats dirigides

Accés quan hi hagi activitat programada.

Prohibit:

  • Accés a menors de 15 anys.
  • Entrar 5’ després d’iniciar-se la sessió o superar l’aforament.
  • Ús sense presència d’un tècnic.

Obligatori:

  • Anul·lar la reserva si no s’hi pot assistir (fins 30’ abans).
  • Roba esportiva adequada; tors cobert; sabatilles no provinents del carrer (prohibit sola que marca).
  • Tovallola sobre màrfegues, si s’escau.
  • Beguda en envàs hermètic i irrompible.
  • Recol·locar material i deixar bosses fora de la sala.

Recomanat: informar el tècnic de lesions, ajustar nivell, fer estiraments i hidratar-se.

5.3. Sala de ciclo indoor / indoor walking

Accés amb activitat programada; ús lliure només si no hi ha classe programada.

Prohibit:

  • Accés a menors de 15 anys.
  • Entrar 5’ tard o superar l’aforament.

Obligatori:

  • Roba esportiva adequada; tors cobert; sabatilles no provinents del carrer.
  • Tovallola de mà i neteja de suor (bicicleta i terra).
  • Afluixar manetes de seient i manillar en acabar.
  • Beguda en envàs hermètic i irrompible.
  • Deixar motxilles fora de la sala.

Recomanat: ajustar la bicicleta, completar estiraments i hidratar-se de forma contínua.

5.4. Piscines

Accessos i limitacions d’edat

  • Menors de 12 anys: només acompanyats per un adult responsable (màx. 2 menors per adult), excepte si fan curset.
  • Amb 12 anys: natació lliure possible amb prova de nivell del/la socorrista.
  • Prohibit l’accés a menors de 2 mesos per motius de salut.

Prohibit:

  • Accedir o romandre amb roba o calçat de carrer.
  • Entrar amb bosses/motxilles o material extern.
  • Sabons o cremes a dutxes de piscina i zona comuna d’aigües.
  • Activitats perilloses, jocs de risc i apnea lliure.
  • Usar material sense permís; recolzar-se a les sureres.
  • Ulleres o objectes de vidre; fumar o menjar a la platja de piscina.
  • Flotadors recreatius/inflables.
  • Banyar-se amb ferides obertes o malaltia infecciosa.

Obligatori:

  • Seguir les indicacions de tècnics i socorristes.
  • Sabatilles de goma netes, casquet i banyador (sense roba interior a sota).
  • Dutxa prèvia abans d’entrar (i després d’aigua de mar).
  • Respectar el sentit dels carrils (dreta) i la senyalització (lent/mig/ràpid).
  • Informar el personal si es té disfunció/lesió/cardiopatia/epilèpsia i no venir sol.
  • Bolquers especials per a nadons.

Recomanat: no portar joies o bijuteria dins el recinte de piscina.

5.5. Piscines de talassoteràpia (Espai Thalassa)

Prohibit:

  • Accés a menors de 18 anys (excepte horari jove publicat).
  • Roba o calçat de carrer a la zona d’aigües; sabons i cremes a zones comunes.
  • Activitats de risc; objectes de vidre; banyar-se amb ferides o infeccions.

Obligatori:

  • Sabatilles de goma netes, casquet i banyador.
  • Informar el personal en cas de disfunció/lesió/cardiopatia/epilèpsia; no venir sol.
  • Entrar i sortir per les escales.

Recomanat: no portar joies. Contraindicat per hipertensió greu/hipotensió, diabetis, embaràs o varius (consultar metge).

5.6. Spa Marítim / Spa System

Obligatori:

  • Complir les indicacions dels tècnics.
  • Dutxa higiènica amb sabó al vestidor abans d’entrar.
  • Casquet i xancletes (no posar xancletes sobre els bancs).

Prohibit: Accés a menors de 18 anys; menjar o fumar.

Recomanat: consultar el personal si hi ha dubtes i avisar immediatament si no us trobeu bé.

5.6.1. Hidromassatge, piscina d’aigua freda i tèbia

  • Obligatori: consultar metge si hi ha antecedents cardíacs, respiratoris, epilèptics o infecciosos.
  • Prohibit: sabó, gel o cremes; accés amb infeccions o hemorràgies.
  • Recomanat: estades ≤10’ (mai >20’); caminar 5–8’ a la d’aigua freda.
  • Contraindicat: HTA greu/hipotensió, diabetis, embaràs i varius (consultar metge).

5.6.2. Sauna seca, mediterrània i bany de vapor

  • Obligatori: sabatilles netes, banyador i tovallola per seure; dutxa prèvia.
  • Prohibit: sabó/cremes/guants d’exfoliació; afaitar-se o depilar-se; pujar als bancs amb sabatilles; abocar aigua; joies o metalls.
  • Recomanat: hidratar-se abans/després (sense vidre); estades ≤10’ (mai >20’); avisar si hi ha malestar.
  • Contraindicat: embaràs, menstruació, dejú o menjar en excés, esgotament, postoperatori recent, varius, HTA, cardiopaties, trastorns pressió, epilèpsia, hipertiroïdisme, diabetis, infeccions agudes, insuficiència renal, broncopaties severes, edemes, anèmia, dermatitis o vasodilatació.

5.6.3. Font de gel

  • Obligatori: deixar caure el gel al terra i aplicar-lo al cos (no dins el recipient).
  • Recomanat: aplicació ~10’, de peus a cap.

5.6.4. Hamaques

  • Obligatori: utilitzar tovallola per estirar-se.
  • Prohibit: estades >20’ i portar joies o metalls.
  • Recomanat: tancar els ulls per protegir-los.

5.6.5. Dutxes de sensacions i galleda d’aigua freda

  • Obligatori: xancletes de goma.
  • Prohibit: usar-les per a higiene personal.

5.7. Vestidors

La Direcció garanteix neteja diària, armariets, assecadors i espais adaptats.

Obligatori:

  • Mantenir-los en bon estat per als següents usuaris.
  • Dutxar-se el temps necessari i fer consum responsable d’aigua.
  • Assecar-se i escórrer equip de bany dins la zona de dutxes.
  • Guardar pertinences dins l’armariet (també a la zona de dutxes). No deixar-hi objectes de valor.
  • Deixar l’armariet lliure en sortir (es buiden cada nit; recollida a Atenció a l’Usuari en 15 dies).
  • Menors de 7 anys: canviar-se amb l’acompanyant al mateix vestidor.
  • Passar pel túnel de dutxes abans d’accedir a zona d’aigües.

Prohibit:

  • Menjar o fumar.
  • Objectes de vidre o trencadissos.
  • Depilar-se, afaitar-se, tenyir-se, manicura/pedicura, etc.
  • Rentar calçat, banyadors o roba.
  • Deixar envasos, embolcalls o restes de sabó a les dutxes.
  • Entrar cotxets als vestidors (hi ha aparcaments habilitats amb moneda).
  • Fer servir més d’un armariet per persona.

Recorda: sabatilles de dutxa recomanades; tanca l’armariet en acabar; segueix la indicació de vestidor segons activitat; el centre no es fa responsable d’objectes; menors de 7+ anys s’han de canviar al vestidor del seu sexe; en vestidors de grup, els menors de 7+ s’han de canviar sols.

5.8. Espai de benestar i salut

Horaris: consultar. Serveis no inclosos a la quota.

Obligatori:

  • Concertar dia i hora prèviament (Àrea de Salut o especialista en finalitzar el servei).
  • Puntualitat (no es presta el servei passats 10’).
  • Pagar tiquets/bonus a recepció o a l’Àrea de Salut abans del servei.
  • Ús personal i intransferible de tiquets i abonaments; caducitat segons indicació.
  • Anul·lacions: sense càrrec si es fan amb ≥24h; fora de termini o no assistència, es pot reprogramar abonant el 50% del servei no realitzat.

Recomanat: higiene corporal i aportar informes mèdics rellevants en primeres visites.

5.9. Pavelló

Normativa diferenciada segons tipus d’usuari. Hi ha franges d’ús lliure per a abonats (bàsquet, voleibol, bàdminton i tennis taula), publicades a la graella i web.

A) Entrenaments i competicions

Per a clubs/entitats amb conveni d’ús en dies i horaris convinguts.

Obligatori:

  • Sessió preparatòria amb responsable tècnic del club/entitat.
  • Vetllar pel comportament del públic i esportistes i evitar desperfectes.
  • Roba i calçat esportius per a esportistes i tècnics.
  • Respectar normes internes.

Prohibit:

  • Usar armariets, gàbies o espais no designats.
  • Fumar, menjar o portar begudes en vidre; substàncies abrasives.
  • Acompanyants a pista o passadissos durant l’activitat.
  • Ús de megafonia sense permís.
  • Ús del pavelló fora d’horari assignat.

Recorda: comunicar molèsties al tècnic; la Direcció pot modificar sessions/horaris; el personal prepara el pavelló i s’usen materials del centre; cal respectar normes del joc i el fair play.

B) Abonats

Abonats de 16+ anys (i menors acompanyats) poden usar l’espai individualment dins de les franges publicades.

  • Obligatori: material propi i calçat esportiu de sola neta.
  • Prohibit: esports col·lectius sense reserva; moure porteries, cortines o cistelles sense autorització.

C) Lloguers d’espais

  • Obligatori: reserva a Grups i Lleure; identificar el responsable; pagar la quota; portar material o llogar-lo; calçat esportiu de sola neta.
  • Prohibit: moure porteries, cortines o cistelles sense autorització.

5.10. Grades

Accés només als espais assignats. El centre no es responsabilitza d’objectes perduts; es custodien 15 dies a recepció.

  • Obligatori: seguir indicacions del personal; comportament cívic; begudes en plàstic hermètic i irrompible.
  • Prohibit: fumar; menjar (incloses llaminadures/fruits secs); vidre; anar en banyador o amb tors nu; entrar vehicles/patins/bicicletes/animals; seure a escales o passos; romandre a zones de pas; accedir a espais esportius des de grades; fer escalfaments o jugar a pilota a la graderia.

Comportament: no cridar durant entrenaments; durant partits: respectar rival i àrbitre, animar amb esportivitat i fomentar participació i esforç especialment amb infants.

5.11. Espai de platja

  • Accés a la platja pel túnel d’acord amb l’horari establert.
  • Reentrada pel túnel només per usuaris que hagin sortit a fer activitat a la platja.
  • Netejar sorra de peus i roba abans d’entrar al centre.
  • La pòlissa del centre no cobreix accidents o lesions fora del recinte.

6. Incompliment de la normativa i sancions

No ajustar-se a les condicions d’ús és incompliment i es classifica en lleu, greu o molt greu.

6.1. Incompliments lleus

  • Vulnerar condicions d’ús sense danys ni falta de respecte ni suplantació.
  • No complir pla d’usos i/o horaris.
  • No seguir indicacions del personal.
  • Incomplir normes específiques d’espais i elements.
  • Altres condicions no tipificades com a greus o molt greus.
  • Reincidència de 3 faltes lleus en 1 any = 1 falta greu.

6.2. Incompliments greus

  • Danys a espais, instal·lacions o mobiliari.
  • Comportament incívic envers usuaris o personal.
  • Negar-se a abandonar la instal·lació si ho requereix el personal o en emergències.
  • Ús per finalitats diferents a les autoritzades.
  • Incomplir pla d’usos/horaris afectant servei o usuaris.
  • Ús col·lectiu amb persones/activitats diferents a les autoritzades.
  • Accedir sense autorització o amb acreditació aliena.
  • Incomplir normativa d’accés de menors.
  • Causar perjudicis greus o pertorbar greument el servei (no molt greus).
  • Reincidència en lleus = greu; 3 greus en 1 any = molt greu.

6.3. Incompliments molt greus

  • Insults, amenaces o agressions a usuaris o personal.
  • Activitats col·lectives diferents a les autoritzades.
  • Ús per finalitats no esportives sense autorització.
  • Activitats prohibides amb ànim de lucre.
  • Danys greus, perjudicis greus o pertorbació greu del servei.
  • Reincidència en greus = molt greu.

6.4. Mesures i procediment

  1. Mesures per incompliment:
    • Lleus: avís per escrit i expulsió de 1 dia a 1 mes.
    • Greus: avís per escrit i suspensió d’entrada d’1 mes a 1 any.
    • Molt greus: suspensió d’1 a 5 anys (o definitiva) i rescabalament de danys.
  2. Expulsió immediata: pot acordar-la qualsevol responsable o treballador en absència d’aquell; dura la resta de la jornada.
  3. Suspensió d’entrada: la pot acordar el director (1a instància) i, si escau, el Consell d’Equipament (2a).
  4. Resolució: el director decideix segons informes; audiència prèvia a la persona afectada; recurs davant gerència o Junta Directiva.
  5. Proporcionalitat: segons intencionalitat, perjudicis, reiteració i reincidència.
  6. Mesures cautelars: el director pot arbitrar-les; han de ser confirmades.
  7. Sense perjudici d’accions disciplinàries, civils o penals pertinents.
  8. L’Ajuntament i la Junta del centre seran informats de les sancions.

6.5. Responsabilitats

  • Autors materials (acció o omissió). En menors o inimputables: pares/mares/tutors/responsables legals.
  • Entitats o responsables quan l’activitat es fa en col·lectiu.
  • Titulars d’autoritzacions o llicències quan, en exercir el dret, cometin infraccions.

La sanció no eximeix d’indemnitzar danys i perjudicis causats.

6.6. Garanties i terminis

  • No hi pot haver sanció sense expedient previ.
  • Òrgan competent: Comissió Tècnica de Gestió (d’ofici o a instància de part). Informe i resolució en ≤10 dies per faltes lleus.
  • Mesura cautelar: es pot acordar la suspensió d’assistència a activitats o accés a instal·lacions fins resolució.
  • Instrucció: plec de càrrecs o sobreseïment amb audiència prèvia (o pares/tutors i entrenador si menor).
  • Resolució en ≤1 mes des de l’inici (ampliable per complexitat i ratificació posterior per Comissió de Seguiment/Equipament).
  • Notificació per escrit (lliurament en mà, correu certificat o electrònic).
  • Recursos: reposició (15 dies) davant el mateix òrgan o recurs d’alçada davant la Regidoria competent (via administrativa exhaurida). Contenciós administratiu (2 mesos) davant JCA.

Aprovat en la sessió de la Comissió de Seguiment/Equipament del 10/07/2014.

Agraïment

Per a un millor funcionament del club:

  • Seguiu les instruccions del personal en tot moment.
  • Respecteu la intimitat dels altres i l’espai comú.
  • Llenceu els envasos a les escombraries.
  • Deixeu l’espai com us agradaria trobar-lo.
  • Parlar massa alt o fer soroll molesta i dificulta la concentració.
  • Manteniu el club net i en bon estat.
  • Comuniqueu qualsevol desperfecte a recepció.

Moltes gràcies — la vostra col·laboració és clau per al bon funcionament del Claror Marítim.

Vols més informació?

Tens algun dubte? Consulta les preguntes freqüents, les tarifes del club o emplena el qüestionari de contacte i t’atendrem.

Xarxes Socials Marítim:    

claror-maritim-instagram
claror-maritim-tik-tok

Xarxes Socials Fundació Claror: